fredag 25 november 2011

Recension: Sigtuna - Ace of Spades 2011

Helt klart gyllene vätska i glaset. Dofterna går i russin, grapefrukt, persika och alkohol. Smaken har ungefär det samma med ett litet tillägg av en rejäl sötma. Det var alldeles för lite bitterhet i min smak. På det hela taget så är det en humlekakofoni som gör att det inte blir så kul som det antagligen kunde ha blivit om det används färre humlesorter. Dessutom tycker jag den är lite för söt i min smak. Ett stort plus är att alkoholen faktiskt är rätt bra gömd i smaken. En ok dryck som inte tar mig till några högre höjder, men ändå är angenäm att sippa på. Förra årets Ace of Spades var klart mycket bättre, det är en kul idé från Sigtuna att släppa en ny extremöl varje år. Jag ser fram emot nästa års kok.

Doft: 6/10
Smak: 7/10
Antal timmar per flaska: En timme ungefär
Totalt: 7/10
Prisvärdhet: Inte prisvärd, 150:- är alldeles för mycket för en DIPA, sen må den vara på 15% och totalknökad med humle, men ändå, nej, det är för dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar