lördag 19 november 2011

Sammanfattnig av ÖÖW dag1

Här kommer en snabb sammanfattning av första dagen på Örebro öl- & whiskyfestival. Ni som följde mig via facebook igår har nog ganska bra koll på gårdagen då det uppdaterades rätt friskt där.

Så vad hände igår? Det var en hel folk på plats på mässan, oerhört trevliga människor i största allmänhet och en hel del utställare av rang. En toppendag/eftermiddag/kväll kan man sammanfatta det som.

Vad var bäst under tiden? Behemoth från Three Floyds som finns Bishops arms monter är barley winet man skall slå. Så jädra bra.

Konstigast? Hampus från Närke, rätt ok när den är kall, men när den är varm, jösses, då är det stall på hög nivå. Men det var ju bara ett experiment som inte har gjorts i någon större skala.

Största överraskningen? Zero från Slottskällans, för att vara ett öl med noll teoretisk beska så bet den rackarn i från oerhört mycket.  Sen måste man även nämna Gransus från Närke, en riktigt behaglig öl.

Vad skall jag försöka dricka idag då som jag inte drack igår? Det kommer nog bli en hel del på den mörkare delen av ölträsket då frugan kommer på besök till mässan. Jag skall helt klart prova Kaggen Swedish oak, även om den skall vara lite vresig. Sen måste jag också prova en gammal favorit Brewdog/Mikkeller I Hardcore You som finns på (enligt uppgift) färska flaskor hos Cask och färskt fat hos Bishops Arms.  Annars kommer det nog att bli som vanligt, kryssa mellan alla olika montrar och dricka saker jag inte alls hade väntat mig. Hur min  resa blir kan ni följa direkt på facebook. Men jag hoppas så klart att vi syns på plats. Ser ni någon i en Humligheter T-shirt så är det jag, kom gärna fram och hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar