söndag 8 april 2012

Recension: Thornbridge - Raven

Mörkt rödbrun vätska i glaset som helt klart drar åt det svarta hållet ovanpå flyter det ett beiget skum. Doften har en del rostad malt, lite sötma, choklad, citron och en gnutta jord. Smaken har nötter, citron, rostad malt och en liten sötma. Därefter följer en enligt mig alltför liten beska. På det hela taget en oerhört lättdrucken och balanserad dryck där doften är trevligaste. Jag är inte helt imponerad av den som jag har läst att andra har varit. Jag föredrar nog faktiskt hellre Mohawks svarta påsk-IPA.

Vad lyssnar man på då? Black Crowes bara dyker upp i min hjärna från ingenstans.

Doft: 8/10
Smak: 7/10
Antal timmar per flaska: ungefär en timme
Totalt: 7/10
Prisvärdhet: Ok, 50:- är nog lite i överkant för den här.

2 kommentarer:

  1. Tror nog att du borde prova en Black D(rum)IPA. Står den upp mot Thornbridge? Står den upp mot Mohawk?

    Det får du bedöma.

    Lämnar en pava åt dig nere i Knuten.

    Surdegen Granberg

    SvaraRadera
  2. Minsann, då får jag plocka med den hem när jag är där :). Provade det kvarvarande av OG-provet när ni kokade den och det verkade lovande.

    Tack så mycket!

    SvaraRadera