lördag 28 april 2012

Recension: Sixpoint - Resin

I glaset är vätskan orange och skummet är vitt. Doften går i tonerna av tall, grapefrukt och någon härlig sötma. Smaken är det samma med en stor dragning åt grapefrukt och med en härlig efterbeska. Det här är en riktigt bra och balanserad dubbel-IPA. Otroligt lättdrucken, men ändå inte mesig. En dubbel-IPA som helt klart kan tävla med de bästa i klassen. Jag kommer nog säkerligen köpa på mig fler av de här vad det lider. Jag har några stycken kvar, men de kommer nog gå åt rätt fort. Det känns konstigt med en sådan där ny trendig avlång burk, det känns nästan lite som om man häller upp en energidryck, men så är inte fallet, det är roligare än så.

Nått skall man väl ändå lyssna på när man dricker den, och i det här fallet blir det Erik Hassles Mariefreds session.

Doft: 8/10
Smak: 9/10
Antal timmar per flaska: Eller burk i det här fallet, runt en timme.
Totalt: 9/10
Prisvärdhet: prisvärd, sina dryga 34:- per burk är den allt värd, finns på privatimport från Brill&CO med ett kollikrav på 24 burkar.

Uppdaterat 120606: Jag har tidigare hört en hel del klaga på att burkarna skulle smaka ganska mycket sprit. I de burkar jag fick i första vändan var helt spritfria och smakade bara gott. Igår fick jag lite fler burkar och i den första jag öppnade så förstår jag verkligen vad folk talar om, den var rejält spritig och den det slog igenom otroligt mycket. Det kändes inte alls som samma dryck som jag tidigare har druckit. Så det verkar variera kraftigt mellan de olika burkarna. Betyg på burk jag drack igår blir bara måttliga 6/10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar