onsdag 22 februari 2012

Recension: Brooklyn Brewery - Brooklyn lager

I lördags blev jag bjuden på en Brooklyn lager när vi var och hälsade på lite folk. Kul, för den har jag inte provat tidigare. Så en flaska senare var det dags att åka hem och kvar blev det att recensera den.

Helt klar gyllene vätska med ett vitt skum på toppen. Doften var brödig med en skvätt citron. Smaken är ganska söt med lite toner av citron och en liten brödighet på slutet. Det är inte mycket till efterbeska att tala om. På det hela taget så är den här nog bland det bättre jag har druckit i kategorin lager som inte är min favoritstil direkt.

Klart det skall lyssnas på musik, i det här fallet är det givet med MGMTs skiva Oracular Spectacular.

Doft: 5/10
Smak: 6/10
Antal timmar per flaska: runt 20 minuter
Totalt: 6/10
Prisvärdhet: Prisvärd, 16.50:- är den faktiskt värd.

7 kommentarer:

  1. Perfekt att du skrev den här nu, ska faktiskt prova den i kväll.

    En kompis rekommendera den, han sa att den var en av dom bättre lager ölen.

    Skål!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt trevlig lager får jag säga.
      Kommer lätt bjuda denna på mina icke öl invigda vänner, för dom måste ju börja någonstans.

      Radera
  2. Den brukar jag köpa hem när jag ska ha fest och man vet att det kommer gäster vars ölpreferenser går mer åt industrilager.... Denna brukar de kunna uppskatta ändå, samt at jag får något oändligt mycket drickbarare än Norrlannds Guld :)

    Ser fram mot Mohawks Unfiltered till sommaren också....den e också riktigt riktigt bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det ändå kunde vara så, jag brukar ofta få kylen full med industrilager efter en fest. Det kanske är så man skall gå tillväga, att köpa öl åt gästerna istället.

      Mohawken har jag inte provat än, men lär nog få göra det vad det lider, tror också att den kan komma högt bland lagerölen.

      Radera
  3. jag tycker att den bästa lagern som gjorts för tillfället är humlelager från Oppigårds. Snarare en IPL, india pale lager, än en lager i klassisk mening. Fantastiskt god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant, måste provas när tillfälle ges.

      Radera