lördag 11 februari 2012

Recension: Brewdog - Paradox Jura

Mörkbrun vätska med ett ljusbrunt skum. Doften är söta russin, alkohol och lite rostad malt. Smaken har toner av soja, vanilj, russin, rökighet, tvål och en ganska stor sötma men faktiskt inte mycket av de 15% alkohol som det står på flaskan att det skall vara. Det här var väl inte så tokigt, men inte heller speciellt jättebra. En flaska som jag inte ångrar att jag köpte, men som jag inte kommer att köpa några fler av. Jag har dock en flaska ståendes i källaren som kommer få stå där några år så får vi se vad det blir av den då.

Skiva då? Alice Coopers gamla alster Trash.

Doft:  6/10
Smak: 7/10
Antal timmar per flaska: Runt en och en halv.
Totalt: 7/10
Prisvärdhet: Ok, 90:- är väl nästan i överkant, jag köper hellre en Tokyo* för några kronor mer.

Uppdatering: 16:52 - Jag är övertygad om att den borde bli riktigt bra med lagring efter att ha haft flaskan öppnad (med kapsyl på) i kylskåpet sedan igår, och den blev riktig bra.

3 kommentarer:

  1. 1. Den är fantastisk till vissa desserter, t.ex. schwarzwaldtårta
    2. I motsats till Tokyo stouten är den helt ok att dricka nu, dock kanske inte som första alkoholhaltiga dryck för kvällen.

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag inte heller håller med. Tyckte den var väldigt välsmakande och trevlig på många sätt, blev faktiskt positivt överraskad efter att ha prövat samtliga ur "Paradox-serien" . Om man skall jämföra den med Tokyo så känns den mer "deluxe" med tanke på den härliga fatlagringen som verkligen kommer fram till skillnad från Tokyo. Instämmer dock att lite lagring bör göra ölen än mer drickbar. Men smaken är ju delad, som tur är!

    I övrigt så vill jag verkligen berömma din sida för att du ofta uppdaterar med intressant information och recensioner. Besöker din sida dagligen. Fortsätt vara på hugget!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att någon inte håller med mig, det uppskattar jag verkligen. Jag måste säga att när jag drack den dag två så var den klart mycket bättre och då slår den Tokyo* på fingrarna.

    Tokyo* tycker jag faktiskt funkar klockrent även fast den är purfärsk. Provade den från fat på Brewdog bar i Edinburgh när den precis kommit från bryggeriet.

    Tack för berömmet Tobias! Du kan vara lugn, så länge det finns något att skriva om så kommer det komma upp här :)

    SvaraRadera