torsdag 18 augusti 2011

Oceanbryggeriet kokar ny IPA.

Ocean Dark Crystal IPA kommer den att heta och finns enbart på fat. Leverans kommer att ske först och främst till Göteborg, men den kan hamna i övriga delar av landet om vi har tur.

Det är en IPA på 5.4% och har en IBU på 50. Den är kokad på Maris Otter Pale Ale Malt, Caramalt samt Dark Crystal Malt, allt från Thomas Fawcett.  Humlemässigt har den följande, Bitterhumle: Nugget (USA) Smakhumle: Marynka (Polen) Aromhumle: Cascade (USA).

Låter enligt mig fantastiskt smaskigt, men jag lär väl inte få tag på något glas av denna rackare antar jag då jag inte lär komma till Göteborg på länge.

2 kommentarer:

  1. Du är snabb :) Marynkan fick vi av Marc Rothausen. Ger lite peppriga toner. Har använt den tidigare i en stout-brygd. Trevlig - ska se hur detta faller ut för jag fick inte så mycket mer info om denna humle.

    Thomas Bingebo
    Bryggare
    Oceanbryggeriet Göteborg

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul när det provas nya saker.

    SvaraRadera