söndag 22 maj 2011

Recension: Lager och fruktoda.... plus sammanfattning av helgen

Jag är inte död, jorden gick inte under igår, däremot har det varit lite snålt med bloggandet sedan i fredags, orsaken är att det pågår en omflytt av hela mitt hem just nu. Ett resultat av det var att min stationära dator dog i flytten och den bärbara är som den bärbara är, den fungerar när den själv tycker det. Känns som om det kanske vore läge att uppgradera maskinparken från 2005 nu. Vi får se, det dök nämligen upp ett intressant förslag igårkväll, det blir eventuellt en resa till Köpenhamn om två veckor. Blir det av behövs alla pengar dit :).

I fredags var det fest på jobbet, jag lyckades äntligen prova den numera omtalade klassikern lager och fruktsoda. På plats fanns Sofiero (Betyg 1 av 10) och Millennium (betyg 2 av 10) samt fruktsoda (betyg 7 av 10). Så det blandades hälften Millennium och hälften fruktsoda i en vas. Resultatet? Inte helt tokigt faktisk, klart bättre än väntat, men samtidigt inte helt fantastiskt.

Till den mixen skall man nog lyssna på blandade sommarhits.

Doft: 3/10 (doftar mest blaskig fruktsoda)
Smak: 5/10 (Fruktig blaskig öl)
Antal timmar per flaska: tio minuter om man är törstig
Totalt: 5/10 (Otroligt att det går att göra nått hyfsat vettigt av industriell lager)
Prisvärdhet: Inte prisvärd

Så då var den recensionen avklarad. Det kommer nog något mer (och bättre) ikväll från gårdagens skåpsrensing för att bereda plats åt det som kommer från släppet den 16/5.

Förövrigt så var jag på Systemet igår och skulle reklamera en flaska bubbel som frugan skulle ha druckit i fredags. Det var utan tvekan korkskadat. I kassan där det normalt går att reklamera utan några som helst problem så börjar kassörskan (som senare visade sig vara butikschefen) att ifrågasätta det hela med den fina kommentaren, ja det är väl bara du som inte gillar den sorten, för något fel är det nog inte på flaskan. Tack för den idiotförklaringen, till saken hör att vi har druckit litervis av den sorten tidigare så jag gillar den. Efter lite argumentation går hon  iaf med på att ta tillbaka flaskan och jag får pengarna tillbaka och en ny flaska bubbel, av annan sort, inhandlas. Då har hon mage att säga "ja jag hoppas du tycker bättre om den här sorten, här har du kvittot så du  kan reklamera den också".  Ibland är Systemet helt fantastiskt, ibland mindre bra. Det är slumpen som avgör vad som händer på bolaget.

Nähä, nu har jag nog svamlat klar. Nu är det fint väder så nu skall det grillas till brunch, och är det IPA-väder så innebär det att man måste klippa gräs och begå trädgårdsarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar