måndag 20 maj 2013

Ibland blir man överraskad.

I helgen var jag iväg på konferens med mitt nya jobb. Det var någonstans långt ute på landet, långt från allting. Mobilen visade ena sekunden ingen service och i nästa stund kunde man i bästa fall få lite edge, men man hann inte göra något alls på telefonen. Otroligt skönt på något vis. Efter att ha suttit ute i solen och konfererat och bränt upp hela nacken så blev det dags för lite teambuilding. Det gick ut på att springa runt i solen med en GPS och lösa diverse olika uppgifter. Varmt var det och solen gassade. När vi kom i mål så skedde det som gjorde mig så överraskad. Det bjöds på Sofiero,
och jag fann den otroligt härlig, otroligt läskande och den slank ner otroligt fort. Det gjorde mig otroligt överraskad, jag brukar normalt inte uppskatta den men just där och då var det riktigt bra, även om det inte är så jädra roliga öl egentligen. 

Ibland är det intressant att göra fältstudier under helt andra förhållanden än man är van vid, det är rätt upplyftande. Dock så vidhåller jag fortfarande att jag fortfarande inte alls är förtjust i industrilager, men kan gå med på att om det är en varm dag så kan det fylla sin funktion som en törstsläckare.

Sofiero (2+/10) ur en kåsa när man är så svettig och varm
så man inte vet vart man skall ta vägen var
inte direkt dumt, även om det egentligen inte är
en rolig öl, men vatten är ju också gott.

Som tur var hade min kompis Jonas varit hygglig
nog och stoppat ner en Marston's Pedigree (6/10)
i sin väska. Den fick jag för att jag inte skulle känna
mig helt ute, för han hade förutspått att det bara
skulle serveras industrilager under helgen.

Det fanns även Pripps blå (3-/10) som fastnade på
bild i lite motljus under kvällen.

2 kommentarer:

  1. Sven-David Svensson21 maj 2013 kl. 22:00

    Sofiero tillhör inte mina favoriter men den duger som törstsläckare efter bastun eller en varm sommarkväll på balkongen.

    SvaraRadera
  2. Sven-David Svensson21 maj 2013 kl. 22:05

    Får jag välja mellan Pripps Blå och Sofiero så är valet lätt. Pripps Blå är klart bättre.

    SvaraRadera