fredag 3 maj 2013

En spontan lördag i Stockholm

Martin och jag var på invigningen av Brewdog bar i lördags, men då det var så hög ljudvolym så beslöt vi oss snabbt och spontant att vi skulle dra vidare, Akkurat skulle bli målet.  Så ner i tunnelbanan, och ta oss mot slussen.

Väl framme efter att ha gått någon gata fel så kom vi fram till Akkrurat, men där var stängt en timme till. Så vad gör man? Jo man tar sig lite mer söderöver och hamnar på Oliver Twist. Hamnar jag på Oliver Twist så blir jag alltid hungrig, jag bara måste ha deras chilicheesedressing, undrar om man kan beställa in bara den och käka med sked? Dessutom så slinker det alltid ner en öl. Som om inte det vore nog så fick vi trevligt sällskap i form av en kille bredvid oss. Det gick till och med så långt så han erbjöd oss skjuts ner till det nyöppnade Taylor and Jones with a Twist. Otroligt trevligt, men vi skulle ju vidare, lite mer norröver.

Sagt och gjort, en timme förflöt ganska snabbt och det var bara att traska vidare, väl ute så är det ett jädra oväsen, det pågick någon form av karnevalståg på Götgatan, oväntat så det förslår. Vi lyckades i alla fall ta oss till Akkurat utan att behöva dansa samba eller ens bli inlockad att ta omvägen ner till tåget. Där hade de fortfarande kvar en hel del öl från Brooklyns taptakeover så det var bara att tacka och ta emot och beställa in en trave olika varianter.

På två timmar hade vi hunnit med otroligt mycket. Ibland kan det spontana bli hur bra som helst. Nedan följer en fullständig redovisning i bildform.

Har jag sagt att jag älskar söder?

Sunny Republic - Hop Dog (7-/10) samt nachos
och chilischeesedressing (10/10). 


Någonstans långt där nere på Götgatan
är det ett karnevalståg.

3xBrooklyn  There will be black (8+/10), Mary's Maple
Porter (8-/10) och Blast! (8+/10)
Brooklyn Monster (8/10)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar