måndag 16 juni 2014

Recension : Founders - Centennial IPA

Färgen är bärnsten och skummet är vitt. Både doft och smak är relativt tillbakadragna men man kan hitta lite ananas, bröd och en gnutta citrus. Det var inte jättemycket till beska. Sammanfattningsvis kan man säga att det är en trevlig dryck, otroligt lättdrucken, nästan farligt lättdrucken för sina 7,2%. Den är inte någon som slår mig med häpnad eller avskräcker mig.  Fast när det kommer till burkar så väljer jag nog hellre Punk IPA eller Dale's Pale Ale, mer smak och mindre alkoholhalt. Jag kommer dock att köpa den här fler gånger och se om de burkarna är bättre, för det sägs ju att den här skall vara helt fantastiskt. En teori är väl att den kan vara lite gammal och trött vid det här laget.

Doft: 7/10
Smak: 7/10
Totalt: 7+/10
Design: 7/10, lite väl plottrigt i min smak
Tidsåtgång per flaska: cirka 10 minuter
Burkmärkning: Bäst före 2014-12-13
Prisvärdhet: Prisvärd, 21,90:- är den allt värd, så det kan man inte direkt klaga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar