onsdag 3 juli 2013

En rolig upptäckt.

Vänner, som ni kanske märkt så har jag varit lite frånvarande en längre stund, en kombination av nytt arbete och vakna nätter med barnen har gjort att jag inte har orkat med att ens se en dator när jag väl har lyckats fått chansen.

De senaste dagarna har jag faktiskt orkat med att skrolla mig igenom diverse sociala medier och där finner jag jag något väldigt intressant. På sommaren i listorna brukar det oftast vara bilder på glas med roséviner av tvivelaktig kvalitet. Nu har jag inte sett en en endaste liten bild på någon roséflaska utan det är bara öl, öl och åter öl i listorna. Det verkar som om mina vänner har skaffat sig nya dryckesvaner, till det bättre om man frågar mig. Dessutom är det extra kul i och med att det är bilder på kvalitetsöl också, inte bara blaskig lager.

Sedan brukar det även på somrarna vara bilder från uteserveringar och ställen som t.ex. Gröna jägaren, inte för att det är något fel på det egentligen, men nu pryds listorna i stället av ställen som Brewdog bar, Akkurat och Oliver Twist. Även det fantastiskt roligt.

Som om inte det vore nog, i kvällstidningsdrakarnas nätupplagor (och säkerligen även i de tryckta delarna) så förekommer det nästan dagligen någon form av notis eller rekommendation på öl. Det roligaste av allt är att det inte är artiklar om hur man åker till Tyskland för att köpa sin Sofiero för 3:- per styck utan det har varit artiklar om rekommendationer på bra öl och artiklar om bra öl.

Imponerade tycker jag och sommaren har bara börjat. Jag hoppas verkligen att den här trenden håller i sig.

Apropå sommar så hoppas jag snart att jag kan ta mig ut och göra en riktig långgrillning, pulled pork eller pulled beef, till det kommer det självklart att drickas några öl, det bör gå åt då det tar sig modiga timmar att slutföra det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar