torsdag 27 september 2012

Recension: Hembryggda IPO'r

Ett inlägg om har legat alltför länge utan att ha blivit publicerat då jag har väntat på ett par IPO'r till som inte har kommit. Så nu struntar jag i dem och publicerar recensionerna på de två IPO'r jag har testat. Det man kan konstatera är att det är riktigt bra kvalitet på det som kommer från hembryggarledet.

3 gästbryggare på Portvaktens bryggeri i Västerås - Beta 124
Något grumlig vätska (den blev grumligare ju längre när man kom i flaskan) som är orange till färgen, skummet är vitt. Doften och smaken går hand i hand och det består av passionsfrukt, citron och ananas. Efterbeskan är lagom.

För att vara första bryggförsöket så lyckas de klart mycket bättre än vissa bryggeriet som faktiskt säljer sina produkter.

Betyg: 7/10




Andreas Lundgren med flera från Källarknnut - Tore Ådalen Anderssons IPA
Orange nästintill klar vätska med ett vitt skum. Doften är mango, massor med mango. Smaken har även den lite mango, men även här finns ananas men också grapefrukt och en gnutta örter. Därefter är det en väldigt balanserad med ändå relativt stor efterbeska.

Det här är förbaskat bra, hade jag fått den i mitt glas utan att veta vad det var så hade jag inte lyckats gissa att det var ett hemkok. Det här är deras första försök när det kommer till en filtrerad öl. Tydligen så var det mer tryck i smakerna på den ofiltrerade men det här är fortfarande fantastiskt bra.

Betyg 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar