tisdag 26 juni 2012

Hur blev det med Systembolagets nya beställningsrutiner?

Hur blev det med Systembolagets nya beställningsrutiner som jag skrev om häromveckan?

Efter att ha varit inne på hemsidan såhär en dag efter det skall ha ramlat igång så kan jag inte märka något nytt alls, inte ett dugg. T5 går inte att beställa, T9 går inte att beställa. Så det som verkar ha hänt är att de har strypt funktionen att beställa via mail och fax.

Däremot kan man läsa på deras hemsida följande text:
"För att möjliggöra ett kundmöte präglat av service, kunskap och ansvar, oavsett var du som kund möter oss,"
Det är ledord som kommer att utvecklas mycket mer under året vad jag har förstått hos vårt kära bolag. Jag antar jag lär få återkomma till det senare.

När vi ändå är inne på Systembolaget så talade jag med en anställd där under midsommar. Tydligen är det relativt stort tryck i vissa butiker som har lokala och småskaliga produkter som de skall skicka ut till övriga landet. Det är så pass stort tryck så de knappt klarar av det. De har inte fått några extra anslag och kan inte anställa personal för att skicka ut flaskorna.  De gör dock ett jädra bra jobb därute med att skicka flaskor kors och tvärs i Sverige, jag har bara gott att säga om den servicen och jag hoppas att den blir kvar och utökas under hösten. Förhoppningsvis kommer de att börja mellanlagra produkterna på depån så den stackars butikspersonalen slipper slita ihjäl sig.

3 kommentarer:

  1. Också mycket nöjd med de lokala och småskaliga. Fick mina senaste på bara 4 dagar, trots midsommarvecka.

    SvaraRadera
  2. Sven-David Svensson26 juni 2012 kl. 20:54

    Jag har också beställt mikroöl i det nya logistiksystemet.Det tar olika lång tid beroende på vad man beställer. Samtidigt beställde jag Höga Höjders Ängöl från Ängö Kvartersbryggeri i Kalmar samt Kung Inge i från Kallebryggeiet i Uråsa. Kung Inge kom efter 4 dagar Ängö ölet tog över en vecka innan det kom. Det vore bättre att lägga de småskaliga ölen på Systembolagets varudepå. De har bättre möjligheter att lämna snabbare och jämna leveranser.

    SvaraRadera