torsdag 21 juni 2012

Snart midsommar

Idag har jag så otroligt mycket att göra så att inget annat verkar bli gjort, dessutom så verkar det inte dyka upp direkt mycket nyheter en dag som denna. Jag misstänker att alla håller på att förbereda inför midsommar. Det kommer jag att göra ikväll, det kommer att sättas upp ett större partytält i trädgården och pyntas lite. Sedan funderar jag på att marinera en del av grisen till grillningen med en för flera veckor sedan öppnad bigfoot som jag hittade längst bak i kylen häromdagen, om det blir bra eller inte har jag ingen aning om. Vad tror ni?

Vad skall jag då dricka? Det blir nog en kavalkad av svenska ipor om vädret håller i sig och det inte är alltför kallt. På listan står Stockbodas IPA, Malmö brygghus Beersons IPA, Hantverksbryggeriet Bödeln och Eskilstunas Anders DIPA.. Om det mot förmodan inte skulle räcka så får jag väl kila ner i källaren och plocka upp lite Ruination från Stone, inte för att det är svenskt, men för att det är gott. Kanske borde man ju även dricka en Ingrid. Blir det däremot sämre väder så vetetusan om inte AB:09 får åka upp ur källaren och se sig om i trädgården, annars finns ju även Tokyo* och Black att ta till om det blir riktigt kallt och jävligt.

Ha en bra midsommar mina vänner, det kommer jag att ha. Jag skall försöka att publicera något inlägg även imorgon.

1 kommentar:

  1. Ser ut att kunna bli en bra morgondag. Hoppas du får en bra midsommar!

    SvaraRadera