torsdag 1 augusti 2013

Reflektioner över dagens släpp 1/8

Så då var det släpp igen, en hel del intressanta saker och jag trodde på en lättare invasion på Systembolaget. Så blev dock inte fallet utan det blev en rejäl holmgång på hemsidan. Flaskorna fullkomligen flög ut från hemsidan. Inom tio minuter var många artiklar slut. Hemsidan fungerade dock hyffsat, men inte helt tillfredställande, men det känns ändå som om det var en förbättring jämfört med föregående släpp.

I butikerna verkar det ha varit köer till höger och vänster, störst köer var det på vinkällarbutikerna i Göteborg och Stockholm. Det tyder dock på att var köer i T5-butikerna också, men det verkar ha gått lugnt till, inte alls samma kaos som sist då Ingrid var på tapeten. En nackdel med dagens släpp var att det var en hel del varor som var restnoterade från leverantörer, bland annat Hoptimum, förhoppningsvis kommer de till butikerna inom kort. Det stod något meddelande på Systembolagets interna hemsida, men vad det stod ville inte tjejen som försökte ta min beställning avslöja förutom att det var restat.

I skrivande stund finns det dock flaskor kvar av många sorter i de flesta butiker, men de går nog åt innan dagen är slut eller i alla fall under helgen skulle jag tippa på.

Det är kul att det är ett sånt intresse för öl och jag hoppas på att ni fick vad ni ville ha, även om en hel del av er (inklusive mig) inte fick det. Förhoppningsvis innebär det här på lång sikt (om det fortsätter i den här stilen) att det kommer öl i större kvantiteter. En fördel blev ju att det inte blev speciellt dyrt idag. Det är alltid något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar