onsdag 20 februari 2013

Ny design, årets trend?

Så här i början på 2013 så verkar det som en liten trend börjar smyga sig på, nämligen att byta formspråk på buteljerna. Först ut var Eskilstuna, något som jag tyckte blev ett riktigt lyft.  Idag kom S:T Eriks ut med att de kommer att byta formspråk från och med den kommande dubbel-ipan (läs påsköl), tyvärr måste jag i det fallet säga att jag gillade den gamla designen bättre, den nya är inte ful, men den andra var bättre. Dessutom så kom det information för några veckor sedan att pistonhead har tagit fram en bok över hur deras formspråk skall vara, dock inte fråga om en ny design, men tänket hör ändå ihop med formspråket så det skall hållas ihop över hela produktlinjen.
Exempel på hur de nya flaskorna från S:T Eriks kommer att se ut. Bild från Galatea.
Kommer det att bytas formspråk hos fler bryggerier under året? En hel del bryggerier skulle nog behöva putsa lite på sina etiketter.

Jag kanske skulle ta och införa ett nytt betyg på recensionerna, ett betyg för design, vad säger ni om det?

1 kommentar:

  1. Mm, den gamla designen kändes bättre, lite mer anrik och snygg framför allt. Den här känns betydligt billigare, jag avstod faktiskt från att köpa en pale ale sist (vilket jag nästan alltid brukar göra annars när jag är på bolaget), just för att den såg så ful ut i min ögon...

    SvaraRadera