torsdag 26 november 2015

Inför Örebro Öl & Whisky Festival 2015

Då var det dags igen för årets mässa i Örebro, den går av stapeln den 27 och 28 november. Det kommer en hel del roliga saker dit. T.ex. så har Cask med sig både Bismarck och Pingvin, det händer inte ofta på mässor, de har även en hel del Stone. Sedan har vi AST som har saker från Bevog, riktigt roliga grejer. Belgoklubben har alltid stabila saker och Brewery International plockar med sig lite öl från Ghost som kan vara intressanta att prova. Närke blir man som vanligt inte besviken på, hoppas att gransus är toppen i år, för då är den sjukt bra, annars borde Närke Ambassadör om inte annat vara hur bra som helst som vanligt. Har man dessutom tur man kan vertikalprova Bötet hos Nynäshamn, oerhört trevligt. Sen finns det en uppsjö till av alla möjliga roliga öl. Gå runt, fråga de bakom disken vad de rekommenderar, man brukar kunna få riktigt bra tips.

Världens bäste svammelman har så mycket lista det bara går över det som serveras, kolla den!

Själv har jag ingen möjlighet att närvara i år då jag dels är på konferens och kommer hem sent på fredagen. Sedan blev jag inbjuden till ett bröllop på lördagen som jag inte kan tacka nej till. Och som grädde på moset så har jag åkt på någon förkylning så smaken är inte på topp. Vi tar nya tag nästa år, men ni som är där, ha det så kul för mig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar