torsdag 21 maj 2015

Systemsläpp 22/5

Då var det dags igen, ännu en lista på vad som kommer på Systembolagets släpp. Denna lista skulle ha kommit för ett bra tag sedan, men då Systembolaget har roat sig med att göra om sin sida så fungerade inget av mina normala knep. Så nu har jag hackat till en variant via deras API'er så nu skall det nog gå smidigare varje gång.

Åter till vad som faktiskt kommer denna gång, det är inte alltför många artiklar, men det som kommer är istället riktigt bra. Jag år se om jag kan ta mig till en T5 imorgon då en av sönerna är sjuk, men gör jag det så kommer jag att plocka på mig lite bigfoot för att komplitera samlingen, någon humlekanon och såklart en bomb och lite hallonregering. Om inte så får jag försöka att beställa via den nya sidan som jag inte är kompis med alls, och säkerligen inte kommer att bli lika bra kompis med som den gamla, men men, det är ju så det är, tekniken går framåt. Jag kommer dessutom att sakna den gamla mobilsidan, den som var i text-format, hur bra som helst inne i själva butikerna där ofta mobilteckning av någon anledning är kass (har dock blivit bättre nu sedan jag klev över till 4G, men ändå så saknar jag textvarianten).

Jag hoppas ni får tag på det ni vill ha och att ni gillar sidan bättre än vad jag gör.


I övrigt så är det reservationer för felskrivningar, att det kan bli ändringar innan släpp och att det kan tillkomma eller falla bort produkter, men så här ser i alla fall listan ut idag. Eventuell pant kan tillkomma.

Småpartier som finns i de "50 största butikerna" (T5 Modulen, går såklart att beställa till alla Systembolag)
Amarsi IPA (nr 11428)
Producent BrauKunst Keller, Tillverkad i Tyskland, Flaska 330ml, 31,00:-

Fuller's 170th Anniversary Celebration Ale (nr 11266)
Producent Fuller Smith & Turner, Tillverkad i England, Storbritannien, Flaska 500ml, 59,00:-

Humlekanon IPA (nr 11937)
Producent Haandbryggeriet, Tillverkad i Norge, Flaska 500ml, 43,90:-

Sierra Nevada Beer Camp Hoppy lager (nr 11497)
Producent Sierra Nevada Brewing, Tillverkad i USA, Flaska 355ml, 29,90:-

Sierra Nevada Bigfoot 2015 (nr 11481)
Producent Sierra Nevada Brewing, Tillverkad i USA, Flaska 350ml, 40,90:-

Prairie Bomb (nr 11304)
Producent Prairie Brewing, Tillverkad i USA, Flaska 355ml, 49,00:-

Reign in Raspberry (nr 11631)
Producent Dugges Ale- & Porterbryggeri, Tillverkad i Sverige, Flaska 330ml, 24,90:-

Småpartier som finns i vinkällarbutikerna (T6&T7 modulen, går såklart att beställa till alla Systembolag)
The Oracle (nr 11731)
Producent White Pony, Tillverkad i Belgien, Flaska 330ml, 45,90:-

Saison Dupont Dry Hopping 2015 (nr 11629)
Producent Brasserie Dupont, Tillverkad i Belgien, Flaska 375ml, 44,50:-

Projekt 005 Belgo IPA (nr 11735)
Producent Poppels Bryggeri AB, Tillverkad i Västra Götalands län, Sverige, Flaska 330ml, 31,90:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar