fredag 24 april 2015

Vad händer just nu?

Ja vad händer nu? Otroligt mycket skulle jag vilja säga.

1. Göteborgs beerweek har pågått hela veckan, ett otroligt roligt och härligt initiativ. Det har hänt så otroligt mycket och mer händer i helgen. Nästa år om den uppstår igen (vilket jag inte betvivlar på att den kommer att göra) så skall jag försöka få till någon form av "spelschema" över allt som pågår där nere. I år har det inte funnits tid till det. Jag blir lika imponerad över Göteborg varje gång det sker något där nere, vare sig det gäller öl eller musik, alla verkar samarbeta på ett sådant härligt sätt.

2. Systemsläpp idag

3. En Öl & Whiskymässa 2015 på Svenska mässan i Göteborg under helgen med start idag. Kommer att vara fullt ös och en herrans massa bra drycker att provsmaka och säkerligen en och annan go' bryggare att tjöta med.

4. Copenhagen beerweek som drar igång nästa vecka. Brukar vara otroligt bra saker påkopplade främst på Mikkeller-barerna och Fermentoren, men man kan hitta bra saker på de minst väntade ställena.

5. Copenhagen beer celebration. Alltid bra, alltid fullt. Så fullt så jag inte ens hann få biljett i år. Otroligt tråkigt, men ni som är där kommer att få det lika kul som vanligt har jag en känsla av. Jag har inte ens vågat kolla på listan över vad som planeras att serveras i år.

6. Chuck Silva från Green Flash gästar Bishops Folkungagatan 28/4 och Bishops Malmö den 29/4.

7. Uppdaterat: Sista dagen att anmäla sig till Folkets val på SM är i dag fredagen den 24/4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar