onsdag 4 mars 2015

Recension: New Belgium - Fat Tire

En öl som kvalade upp från beställningssortimentet till T9-modulen i måndags och finns på hyllan hos en hel del bolag. Jag köpte min burk spontant på hyllan på någon vecka sedan. Av någon anledning så blir jag otroligt sugen på att dricka upp den så fort jag kollar på burken, ett bra tecken, men hur var den då när man väl öppnade den?

Färgen är rätt trevlig, mörkt gyllene med ett off-white skum. Så långt inga fel. Däremot doft och smak, eller snarare frånvaron av dem. Det finns små gnuttor av sötma, metall, jäst och citrus. Allt är så tillbakadraget och tråkigt. Inget bryggtekniskt fel eller äcklig smak, bara platt och tråkigt, en riktig pöbelöl kan man väl säga. Jag vet inte riktigt om jag hade kunnat placera den här som en ale om jag hade fått den helt blint, utan jag skulle nog snarare ha gissat på en industrilager. Nej, en öl jag inte kommer att köpa igen, även om den lockar till det.

Doft: 5/10
Smak: 5/10
Totalt: 5/10
Design: 8/10, som sagt, det är något lockande med den, vet inte riktigt vad.
Tidsåtgång per flaska: Cirka 10 minuter
Prisvärdhet: Inte prisvärd, 19,90:- kostar den och kan väl kännas rätt rimligt, men det finns bra många andra öl som är roligare eller i alla fall billigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar